bloggdigigne

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av maja - 12 juli 2011 22:42

Hej, jag heter Maja och är 14 år. Jag tränar och tävlar min 7 åriga ponny strawberry jam som jag lånar från en som heter camilla, hon har en liten rid skola där han inte trivdes och då fick han stå på lösdrift. Han blev nästa inte riden alls, när han kom tillmig den 7 jan hade han vilat i över 3 månader och ksk gott ca 6 gånger eller så. När han kom till mig fick jag och mamma börja om med utbildingen. Han stegrade när man skänklade på han och vart sur när man tog lite löst i munnen. Men nu skulle han aldrig göra något dumt med någon ryttare. Han var allmänt knäpp om man får säga så. men nu ca 5 månader efter så tävlar vi 50-60 utanproblem och ska snart stara våran försa 70 cm klass. Han har tatt mig från att inte våga hoppa till att våga hoppa 80 cm på5 månader han är det bästa som hänt mig. På våran första hppträning hoppade vi 80 cm, jag är nöjd. Camilla som jam kommer i från köpte min shettis förra året. Han var 6 år och dog i vintras bara 6 år gammal... Min under bara melker som han hete var borta han fick blogförgifting och vart jätte sjuk. Han somnade in i hennes knä. Hon fösrökte med allt för att han skulle bli bra, han var den ppuläraste av alla ponnysar på hennes ridkola. Han var den första hon köpte in till den och den första hon förlorar på ett väldigt traiskt sätt. Men nu orkar jag inte skriva mer om han jag saknar han så mycket. Jag fick hem melker till mig den 7 oktober 2009 på min födelse dag alltdså min bästa födelsedags present dog det kan inte vara sant. jag minns exekt vad mamma sa när hon skulle säga det till mig hon sa, Nu är det så att melker dog i natt. När hon sa det så grät jag hella natten jag grät i säkert 2 dagar. Han har lärt mig jätte mycket i år hoppade ja 80-90 cm och det har jag aldrig vågat gjort förut. Vi ska nu köpa han :D När jag inte rider så fotar jag jätte gjärna;D Eller så är jag med kompisar och bloggar :D/maja

                                   

Av maja - 12 juli 2011 20:07

Isabella


Till Maja: Jammie är en väldigt fin ponny! hur högt har du hoppat med han? :)

 

du har en väldigt fin blogg,
svart hittar ni i bloggvidion  längre ner
puss://majjja

Av maja - 12 juli 2011 19:53

Idag har jag och familjen var på en lite utflyckt :D
glöm inte
hej, jag ska på ridläger snart och söker gästbloggare till båda mina bloggar. Om du har lust kan du mejla ett inlägg till majjzann@hotmail.com och skicka med 4 bilder skriv gästbloggning i änmes raden. tack på förhand
du får länka din blogg så mkt du vill i ditt inlägg
ni kan skicka in tills på fredag.

jag får vila idag, jag rider 30 min  på morrone ist i morron :D
i kväll ska jag se på film med Maja och Lottie, mysssssssssssssssssssss!!!!!!!!
haha men pusssssss på er/maja

Av maja - 12 juli 2011 17:42

alltså jag dör innan om det inte blir den 5 augusti :oo 

gah , vill trolla så det blir 5 augusti! :)

nooov .. please? 

förra året såg va du inte så snygg & fin , men nu . :D i like it :)


/bp

Av maja - 12 juli 2011 17:15

hhhuhu,, en har ju gjort ponnysanning.bloggplatsen.se & skrivit om mig .. :o 


så här skrev dom om mig:


undra vem det är Bella & Maja ska träffa?  verkar som ngn känd? :o Bella verkar ju grymt glad? iallafall , det är nog ngt känd?   om ni har tatt reda på det så skriv en kommentar .. :)

Bella kanske är lite små kär här? fast läs vidare på doms blogg så ksk vi får reda pått? :) 


alltså , ni kommer nog inte få reda på det okej? iaf inte en skvallerblogg? en sak är att han/hon är känd ! & hur kan jag va kär när jag knappt har träffat han? 

haha lycka till att ni får reda på det SKVALLERBLOGGEN! 


dom TVINGA mig att göra en header t dom.! huhu , fyfan vad som tjöta ! & jag vet ingenting om dom så ni vet bara ! 


bilden här:  



/bp

Av maja - 12 juli 2011 16:55

hejsan! :) 
nästa vecka ska jag & Elin Karlsson t Liseberg tror vi :D kommer bli grymt kul :)

som tur är att jag & elin åker inte läskiga som kanonen & atmos fear & dom läskiga :D 

som tur är verkligen :)


5 augusti: drar jag & Maja Simonsson till liseberg & träffar en grym & fin person.. ^^ <3

najjjz va? :D   kommer nog bli grymt kul! hoppas vi tro ja? naaåå , kommer nog döö men? xd


men aup herrå ! 






( maja avslöja inte vem det är )



/bp

Av maja - 12 juli 2011 16:48

så drar vinnaren i dag :)



vinnaren är : Malin Nilsson , eftersom det bara va en ! , men du får den om några dagar :)

Av maja - 12 juli 2011 16:15

eftersom Malin Nilsson skrev en text om mig kommer ja skriva tbx :) <3

Min text:

Malin.. vart ska jag börja?

du kände min syster före mig ..

men sen blev vi vänner.. typ i januari prata vi med varandra på msn & skit ..

sen i juni så blev det ju ridläger .. vi skulle gå på samma.. 

då börja vår vänskap på riktigt..! vi gick med varandra hela tiden ..

vi kunde aldrig släppa varnadra ..

vi hade så kul vi 2 .. så lika är vi .. 


* vi kasta popcorn på varandra...

*skulle ta upp en godis så både tänkte ta upp den , donk så skalla vi varandra..

*bowlingen .. vi va lika dåliga <3
*thairesturangen .. skratta åt allt , byggde torn av burkar .. <3
*när vi skulle ta cola mitt i natten så spillde vi <3

*sov på studsmattan & tog allt täcke från annie .. <3

* spela fotboll med filip <3 & annie <3

*krig med ägg .. kleta in det i diit hår & du i filips hår <3

*bada i vattnet.. du bara . Bella du går i först eftersom salka vill gå i ! <3
*jag skulle klättra över en bom typ 180 cm .<3 & jag hitta inte balansen så klart .. <3
*hoppgunga i Annies säng <3
*vi skratta åt allt ..  <3

det känns så bra med dig Malin .. man trivs ..

Malin.. du ska bara veta .. när jag läste din text .. jag börja gråta .. jag älskar dig Malin bästa vän ...! <3


älskar dig .... <3333333333333333



Malin text: 



Bella Pettersson...var ska jag börja? 
När jag tänker tillbaka har jag faktiskt bara känt dig "på riktigt" i en månad ungefär men det känns som en evighet. 
Vi lärde känna varandra på ett läger i början av sommaren som jag inte ångrar en sekund av! 
Från första stund var du sig själv...den underbara Bella. 
Sen blev det ju bara bättre och bättre. 
Känner sig verkligen "hemma" med dig. 
Alla våran minnen vi har tillsammans, ska jag räkna upp alla behöver jag över 10 hela sidor men inget slår: 
* när vi sov på studsmattan 
* bowlingen 
* thairesturangen 
* när vi tvunget skulle ha cola mitt i natten 
* när vi kastade popcorn och nockade varandra.... 
Jag kan hålla på hur länge som helst. 
Om man ska beskriva dig lite kortfattat skulle det vara: 
en übersöt, underbart älskad, supersprallig tjej som alltid är glad och skrattar konstant!
Saknar dig och vi MÅSTE verkligen träffas snart!
Du är en person som man alrig har tråkigt en sekund med.
Det är fullt ös 24/7.  




/ bp

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om designen?!:)
 ur dålig!
 både dålig & bra!
 JÄTTEFIN! :d

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

teamdh

bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards