bloggdigigne

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av maja - 10 juli 2011 23:58

i dag red man i hagen! 
gjorde lite dressyr & över en bom ! :)

hon kändes lite stel men gjorde så hon bara fick stärka ut sig lite! , sen börja vi i galoppen & min träning för jonas har blivit super , jag brukar studsa när det blir övergång från galopp till trav , men nu har jag fått tips hur jag kan göra så nu bromsar hon utan att ja använder tyglarna :D DUKTIGA HEEEZT !  :D

blev väldigt kort ridpass eftersom jag red på dagen då det är alltid varmt !  så blev ksk 1 halvtimma! & så skritta jag av barbacka :)

men träningarna har verkligen hjälp mig !

men ja , det var lite utan min träning! :)


/bp 

Av maja - 10 juli 2011 23:07

nu kör vi igång en frågestund så fråga på ! ;) 



skriv ''till bella'' om det är till bella

skriv''till maja'' om dert är till maja !



/TEAMDH

Av maja - 10 juli 2011 23:02

i morgon ska man följa med Maja ( bloggkompisen) till stallet & rida Jammie lite ! :) 

kommer nog bli grymt kul :)  haha , ! ;) men jag ska snart soova troo ja , gött pigg men , vill sova  !;) får väl lana spel på min mobil & då blir jag faktiskt tröötttt ! , ;) 

en sak ! , när ni skriver en kommentar så skriv inte anonym helst! , NAMN tack !




Av maja - 10 juli 2011 22:59

            visst e han fin??? igga min stol sitts:D
 


Worlds Greatest


bästa gänget ever :D /majja



 
Av maja - 10 juli 2011 22:25

såg en tjej hade lagt upp en bild vad dom tyckte om hennes hopp .. ( alltså hot or not) & då hade en tjej kommenterat varför har hon spöet på bogen? 

& här ser ni vår hela chatt ! 


vad tycker ni om att spöet ligger på bogen? , skriv nu ! , 


/bp



KamakuraSimb igår 22:09
det ser ut som att spöt ligger mot hästens bog och det borde det inte göra och du drar upp underskänkeln för mycket men annars ser det fint ut =)
 
equuuuiss idag 16:27
hon ksk smällde till innan ?
 
KamakuraSimb idag 21:33
då är det ännu värre för man ska inte smälla till
 
equuuuiss idag 21:35
hu? , hur fan vet du det ? , hästen ksk tänkte stanna ? så man får smälla till? lär du av en tränare ! :O
 
KamakuraSimb idag 21:37
om man slår till precis innan hindret hoppar hästen av av smällen och inte av rätt avstånd och då blir det fel oO
du borde lära dig hur man rider an ett hinder och hur man skriver vettig svenska
 
equuuuiss idag 21:39
huhu, men får visst smälla vid hindret?
 
KamakuraSimb idag 21:41
man får väl göra precis som man vill men det är inte rätt och inte bra ridning
 
equuuuiss idag 21:45
men , hästen ksk vägrar på hinder? & då blir det ju bättre ridning än att den vägrar hela tiden !
 
KamakuraSimb idag 21:58
om hästen vägrar hela tiden är ju nått fel och då borde man hitta orsaken till att den vägrar istället för att piska den framför varje hinder! Den kanske har ont någonstans eller rädd, då knäcker man ju hästen genom att slå den så den ska hoppa
 
equuuuiss idag 22:17
alltså, du är väldigt trög?
 
KamakuraSimb idag 22:20
alltså, du borde fan inte hålla på med hästar?
 
equuuuiss idag 22:21
öh? , jag är snäll mot mina hästar? , jag piskar aldrig mina hästar..? ;s , så hur vet du hur jag rider oxå? , bara för jag säger att man kan göra så , så gör jag inte det? :o "
 
KamakuraSimb idag 22:23
så du tycker att andra ska slå sina hästar framför hindrerna om dom vägrar men du själv skulle aldrig göra så? dubbelmoral!
 
equuuuiss idag 22:25
ne ? , min ponny vägrar aldrig ? du vet man få smälla till 1 gång sen får man inte?
Av maja - 10 juli 2011 21:29

jaop, vad ska man skriva? blev ju ett kort inlägg förut, så får väl skriva längre nu ? :)

idag har man badat i poolen 2 ggr med Maja ;) häääärligt ;)  har solat oxå ! ;)

fettnajzz , börjar bli gött brun nu ! , men det är det jag är ute efter, ? troooo ja? hahahaha , solaa i morgon med tror ja ! heeeeeeeeeeeeeelt azum.. ! ;)

DON OMAR <3 , HELGALEN RÖST ! ;)

haha , nördar den låten nu! ;) 

ska alldeles ladda in gamla bilder från min videokamra ! ;) så ni kan få film från hoppträningen hos AWK , NÄR MAN HOPPAR 95 ;)

HAHA , NU SKA JAG LETA EFTER KABEL . 

HEJDÅ ELEFANTSNABEL! /BP

Av maja - 10 juli 2011 13:42

igår kom man typ hem 1 :) men det va kul!:) bada för första gången i en sjö XD

så i dag sov man till halv 1 ! :o

/bp

Av maja - 10 juli 2011 12:44

sitter just nu & pratar med therese på fb!

hmm .. ska rida snart.. funderar på vad man ska göra av dom andra hästarna så länge jag rider i hagen ! ;)

heheee, ;) , njo , nu ska jag  äta  goooodis :DDDDDDDDDD 

herrå ! , //bp

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om designen?!:)
 ur dålig!
 både dålig & bra!
 JÄTTEFIN! :d

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

teamdh

bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards